keskiviikko 18. lokakuuta 2023

‒ Tämäkin tarina on tosi

 162.  Tämäkin tarina on tosi,



uskotko?

No, anna tulla, nyt on sun vuorosi, sanoi ystävä.

Olin noin 19-vuotias, kapuamassa Hesan kaivopihan portaita. Liian myöhään huomasin ylempänä seisovan nuorehkon miehen. Hänen vihansa! Ne silmät! En tiedä miksi, mutta jotenkin vain tajusin, että nyt vaarallisinta olisi pako. Jatkoin nousuani kunnes seisoin silmäkkäin häntä alempana olevilla askelmilla. Nyrkit pystyssä hän sanoi lyövänsä. Kykenin vain sanomaan:

Miksi löisit? Enhän mä ole tehnyt sulle mitään pahaa. Mitä muuta sanoin, en enää muista.

Ei kukaan ole koskaan puhunut mulle noin nätisti, hän vastasi, yhtä nätisti kuin sä nyt. Viha katseessa muuttui lämmöksi. Patoutunut viha, miina jonka väistin.


© AilaKaarina


Viikon 42/2023 Krapu, 100 sanaa kera otsikon, mutta uudenlainen krapuhaaste. Ei annettua kolmea sanaa, vaan annettu ensimmäinen lause eli kravun pitää alkaa lauseella Tämäkin tarina on tosi. Kravun tarjoaa SusuPetal 

SusuPetal

12 kommenttia:

  1. Huhhuh, olipa kohtaaminen. Ystävällisyys sulatti vihan. Oli varmaan pelottava hetki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tilanne oli niin yllättävä etten oikein muista tajusinko edes pelätä! Pelästyin tietenin alkuun. Mutta koskaan en unohda tätä ihmistä. Hän vielä sanoi, että hän auttaisi minua aina, jos näkisi minun olevan pulassa. Törmäsin häneen sattumoisin myöhemmin asemalla, ja hän saattoi mut junaan tai bussiin, en muista enää minne olin matkalla. Kiitos kommentistasi SusuPetal.

      Poista
  2. Aika pelottava tilanne. Rohkeasti kuitenkin toimittu.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olin niin nuori, saatoin olla vasta 19vee enkä ehkä oikein osannut vielä edes pelätä mitään! Nuoruuden viattomuus varmaan suojeli mua tässä tilanteessa eniten. Kiitos kommentistasi anli itse.

      Poista
  3. Olitpa rohkea pimu! :) Intuitiolla sait hyvää aikaan, jeees!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllähän mä varmasti säikähdin, mutta tilanne oli vain sellainen etten nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin jatkaa nousuani. Hän olisi saanut mut kyllä kiinni ja olisiko kukaan ehtinyt hätiin tai uskaltanut edes tulla auttamaan, sillä hän oli iso mies ja vahvan näköinen? Kiitos kommentistasi BLOGitse.

      Poista
  4. Hieno hetki nuoruudesta, muuta ei tarvittu, kun rohkeutta ja lämpöä :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Maarit <3 Rohkeudesta en tiedä, sillä kuten kirjoitin BLOGitselle en nähnyt muuta vaihtoehtoa kuin mennä kohti.

      Poista
  5. Uskon kyllä, uskon myös, että oli pelottava tilanne, mutta tilannetaju auttoi sinut oikeaan ratkaisuun.

    VastaaPoista
  6. Kiitos aimarii. Tilannetaju on kyllä hyvä ja joskus jopa pelastava ominaisuus ihmisessä. Muistan vain, että seisoessani tämän miehen edessä tunsin ymmärrystä ja lämpöä vaikka varmasti olin myös peloissani eli olin, kylläkin alitajuisesti, sen enempää tiedostamatta arvioinut miehen ja mahdollisuuteni oikein.

    VastaaPoista
  7. Melkoinen tilanne, moni olisi juossut karkuun.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tuskin olisin pitkälle pötkinyt. Luultavasti toimin alitajuisesti vähän niin kuin olisin törmännyt karhuun, karkuun ei ainakaan saa lähteä! Kiitos kommentistasi Cara.

      Poista

Kommentti tarkistetaan ennen julkaisua.