sunnuntai 17. maaliskuuta 2024

Sinua minä ajattelen,

 176. Sinua minä ajattelen,



kuinka sinä rakastitkaan olla siinä, sen pyöreän pöydän ääressä ja katsella ikkunasta ulos. Puita. Ja ajatella kaikkea sitä minkä elämä eteesi asetti. Ja sinä olit onnellinen. Onnellinen sillä tavalla kuin yksinäisyyttä, omaa tai toisen, kunnioittava ihminen on. Siten kuin yksinäisyytensä aikaa sitten hyväksynyt ihminen on. Sillä eihän se muutu. Ei silloinkaan,

kun löysit vierellesi ihmisen, jota rakastit. Se oli hetken poissa, antoi sinun olla. Nauttia. Ja kun se palasi, se otti sinua olkapäistä kiinni, katsoi silmiin sanoen:  ‒ Tapahtuipa mitä tahansa, minä en sinua hylkää.

Siinä sinä rakastat olla, sen yksinäisen pienen pöydän ääressä ja katsella ikkunasta puita.


© AilaKaarina


(Jälleen tahaton fontin koon muuttuminen)


Viikon 12/2024 Krapu, nyt kuvahaaste. 100 sanaa kera otsikon. Kravun tarjoaa SusuPetal 

https://susupetalsanat.wordpress.com/





20 kommenttia:

  1. Voi kun tykkäsin tästä ihan todella. ✍️✍️😊

    VastaaPoista
  2. Hyvin kuvasit yksinäisyyttä.

    VastaaPoista
  3. Oma tila on tärkeää, se on turva, ystävä.

    VastaaPoista
  4. Kun on yksinäisyytensä kanssa sinut, asiat ovat hyvin. Kaunis kirjoitus.

    VastaaPoista
  5. Rakkautta, joka ei tukahduta tunkeilemalla, vaan antaa tilaa molemmille!

    VastaaPoista

  6. Yksinäinyys on ihanaa, kun se on vapaaehtoista. Jos ei ole, voi siitä tulla taakka. Toivottavasti heillä on tasapaino tässä asiassa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ainakin kirjoittaja kunnioittaa toisen aluetta. Voi olla myös niin, että tässä joku ajattelee ihan vain itseään, koska ei muuta voi...

      Poista
  7. Omaa aikaa ja tilaa on hyvä olla. Se on eri juttu kuin yksinäisyys.
    Kaunis tarina!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyky olla yksin on tärkeää. Kiitos kommentistasi BLOGitse.

      Poista
  8. Upea teksti hyväksytystä yksin olemisesta! Päässäni alkoi soida Tuure Kilpeläisen Ystävänpäivä:

    "On sunnuntai sä tulet luokseni
    Heti aamulla ehkä jo odotin sua
    Jaat kanssani lehden ja jäähtyneen kahvin
    Sä olet mun ystäväni niimesi on yksinäisyys

    Sä oot mun kun valot on sammuneet
    Sä oot mun kun pöytiä siivotaan
    Sä oot mun se mitä viivan alle jää kun muut ovat menneet
    ...
    Voin syliisi mä painaa pään
    Voin luottaa ystävään
    Sä luokseni jäät
    ...
    Ja jokainen päivä on ystävänpäivä
    Ja sä oot mun aina mun ikioma yksinäisyys"

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Itsekin tykkään näistä Kilpeläisen sanoista. Kiitos kommentistasi Oriolus.

      Poista
  9. Sorry, edellinen kommentti livahti nimettömänä.

    VastaaPoista

Kommentti tarkistetaan ennen julkaisua.